» » » Lietoti auto: par un pret

Lietoti auto: par un pret
Lietotu auto tirgus galvenā priekšrocība ir zemāka auto sākotnējās iegādes cena. Tomēr tajā pat laikā jārēķinās ar auto nobraukumu, nolietojumu un proporcionāli augstākām servisa izmaksām kā jauna auto iegādes gadījumā.

Lietotu auto tirgus galvenā priekšrocība ir zemāka auto sākotnējās iegādes cena. Tomēr tajā pat laikā jārēķinās ar auto nobraukumu, nolietojumu un proporcionāli augstākām servisa izmaksām kā jauna auto iegādes gadījumā. Lai nesanāktu tā, kā to apdzied laupītāju dziesmā - ko taupa taupītājs, to nozog laupītājs - izvēloties lietotu auto, jābūt sevišķi piesardzīgam. Jāņem vērā, ka atrast lietotu auto perfektā tehniskā un vizuālā stāvoklī ir liels izaicinājums. Lai patiešām lietota auto izvēle būtu ekonomiski pamatots lēmums, nepieciešams vēl pirms tā iegādes izvērtēt visas potenciālo izmaksu pozīcijas, kā arī auto pamatīgi pārbaudīt.

Lietotu auto īpašnieku pieredzes stāsti diemžēl apliecina, ka pēc auto iegādes papildus nākas saskarties ar daudz negaidītiem papildus izdevumiem. Te saplīst viena detaļa un tā jānomaina, te jau visa stūres iekārta un simtiņi ripo viens aiz otra. Līdz ar biežajiem servisa apmeklējumiem, sākotnējais prieks par auto iegādi izgaist - beigās paša auto nav un uz darbu jādodas ar sabiedrisko transportu. Auto, kas ir jau 10 gadus veci, patiesi var prasīt daudz uzmanības un servisa apmeklējumi var kļūt par ierastu ikdienas sastāvdaļu.

Sadarbībā ar vienu no modernākajiem un inovatīvākajiem sludinājumu portāliem dalder.lv turpinājumā apskatīsim šo tēmu no diviem skatupunktiem: lietoti auto - par un pret. Lai veiktu uz izpratni balstītu lēmumu, svarīgi laikus izvērtēt un apzināties gan to priekšrocības, gan trūkumus.

Izvērtē savu budžetu!

Pirms ķerties pie auto kataloga izpētes, pirmkārt, jāizvērtē kāds ir budžets - lietota auto iegādes gadījumā bieži vien naudas līdzekļus sakrāt iespējams saviem spēkiem. Vidēji lietota auto iegādei Latvijā cilvēki tērē ap 6000 euro. Jaunu auto, savukārt, iespējams iegādāties sākot jau no 15 000 euro.

Otrkārt, nepieciešams noteikt, kādu summu ik mēnesi būs iespējams atvēlēt maksājumiem par automašīnas izmantošanu. Ja auto tiks iegādāts ar kredīta palīdzību, ik mēneša kredīta maksājumiem papildus jāpieskaita izdevumi par degvielu, apdrošināšanu un remonta izdevumi.

Katram auto vismaz reizi gadā jānomaina riepas un jāveic tehniskā apskate. Tāpat ik gadu jāmaksā ekspluatācijas nodoklis - tas atkarīgs no tā, cik daudz CO2 izmešu rada konkrētais auto modelis. Jārēķinās arī ar izdevumiem par stāvvietas izmanošanu, kā arī nodokli, kas jāmaksā ejot tehnisko apskati. Ne visiem auto īpašniekiem ir sava garāža, tāpēc pilsētā var nākties maksāt arī par apsargājamas stāvvietas izmantošanu. Lietota auto gadījumā, ņemot vērā augstāku varbūtību, ka būs papildus izdevumi par remontu, jāizveido papildus uzkrājums neplānotiem auto servisa apmeklējumiem vismaz 1000 euro apmērā.

Lietots auto: kāpēc nē?

Kad savas finansiālās iespējas ir noteiktas, laicīgi jāiepazīstas arī ar riskiem, kas nāk līdz ar lietota auto iegādi. Vispirms nepieciešams apzināties, ka sākotnējās auto iegādes izmaksas nebūt nav tās, kas veido lielāko ar auto uzturēšanu saistīto izdevumu daļu. Dalder.lv auto katalogā iespējams atrast pat modeļus, kurus pārdod par mazāk kā 1000 euro.

Sevišķi ierobežota budžeta gadījumā ieteicams jo īpaši rūpīgi pārliecināties par auto tehnisko stāvokli - tas nozīmē ieguldīt gan papildus laiku, gan naudu izpētei, lai rezultātā vēlāk nenākotos šķirties no ievērojami lielākām summām.

Galvenais risks saistās tieši ar servisa izdevumiem. Pat iegādājoties labu auto no ārzemēm, jāņem vērā, ka citviet Eiropā ceļu stāvoklis ir pavisam citādāks kā Latvijā. Un tas pats auto, kas pa Vācijas ceļiem vēl būtu varējis braukt vairākus gadus, pa Latvijas bedrainajiem ceļiem nodils ātrāk un līdz ar to arī parādīsies jaunas problēmas un nepieciešamība doties uz servisu.

Diemžēl par lietota auto vēsturi pircējs nevar būt pilnībā pārliecināts. Auto tirgū gana bieži nākas dzirdēt arī par pārdevējiem, kas apmāna pircējus, piedāvājot lētus un labus auto. Vēlāk izrādās, ka automašīnai bijis viens metinātājs Francijā, viens krāsotājs Vācijā un, galu galā, patiesībā tā kopā salikta no 2 avarējušām automašīnām.

Labs auto no ārzemēm - šis šķietami prestižais auto apzīmējums bieži vien sagādā vēl lielāku vilšanos. Līdz Latvijai atkļūst tādi modeļi, kurus nekur citur pārdot vairs nebūtu iespējams. Tie var būt auto, kas pārcietuši plūdus un pilnībā atradušies zem ūdens vai arī bijuši iesaistīti nopietnās avārijās.

Neveiksmīga pirkuma gadījumā izdevumi par remontu kopumā var izveidot to pašu summu, kāda tiktu samaksāta par jaunu automašīnu. Papildus tas saistās ar lielāku stresu, neapmierinātīibas un vilšanās sajūtu.

Vēl viens mīnuss ir degvielas patēriņš. Lietotām automašīnām tas var būt paaugstināts, līdz ar to lietoti auto būs daudz neekonomiskāks kā jaunie. Tas gan nav viennozīmīgi, jo to ietekmē tādi faktori kā degvielas tips, braukšanas intensitāte un motora tilpums.

Tāpat jāņem vērā, ka lietots auto saistās ne vien ar tehnisku, bet arī emocionālu nolietojumu.

Lietots auto: kāpēc jā?

Galvenais ieguvums, izvēloties lietotu auto, ir patiešām demokrātiskās cenas. Iegādes izmaksas ir nesalīdzināmi zemākas kā jauna auto izvēles gadījumā.

Lietots auto daudziem būs finansiāli daudz reālistiskāks variants kaut vai tādēļ, ka to iespējams iegādāties ar kredīta palīdzību. Jauna auto līzinga gadījumā ierasti nepieciešama pirmā iemaksa, kā arī obligāti jāiegādājas KASKO apdrošināšana, kas nozīmē papildus izmaksas. Ja auto nepieciešams steidzami un nav iespējas līdzekļus iekrāt, lietots auto daudziem būs vienīgā opcija.

Vēl viens pluss ir salīdzinoši zemākas rezerves daļu cenas. Arī tās var meklēt portālā dalder.lv.

Pārbaudi un vēlreiz pārbaudi!

Saprotams, ka izdevumus jauna auto iegādes gadījumā paredzēt būs daudz vienkāršāk un pirmos 5 gadus lielākoties ar nopietnām servisa izmaksām nebūs jārēķinās. Tāpat ierasti tiek sniegta rūpnīcas garantija. Savukārt lietota auto iegādes gadījumā jārēķinās, ka šie visi izdevumi būs jāsedz pašam un servisa apmeklējumi būs salīdzinoši biežāki. Lai arī lietotu auto nopirkt var lētāk, nekad nevar ar pārliecību prognozēt, ka papildus ieguldījumi nebūs vajadzīgi.

Šī iemesla dēļ, izšķiroties par lietota auto iegādi, galvenais ir veikt rūpīgu auto pārbaudi. Vislabāk to uzticēt profesionālam servisa mehāniķim. Auto diagnostikas laikā auto tiek savienots ar datorsistēmu, kas kodu veidā atspoguļo auto tehniskās problēmas, turklāt šī pārbaude ļauj paredzēt potenciālos nākotnes remonta izdevumus un cik ilgi auto vēl kalpos.

Ja netiek iegādāts auto tieši no salona, svarīgi vairāk izpētīt tā vēsturi. To var izdarīt CSDD mājaslapā, kur brīvi pieejama informācija par to, cik īpašnieku automašīnai bijuši un vai auto nav palikušas parādsaistības.Tāpat jānoskaidro, vai auto nav bijis iesaistīts ceļu satiksmes negadījumos, kas var būt par iemeslu nopietniem bojājumiem. Papildus tam var ievadīt auto šasijas numuru Google meklētājā - ja auto ticis pārdots izsolē vai cietis avārijā, šī informācija noteikti tiks uzrādīta.

Izvēlies pārbaudītu pārdevēju

Vēl viens veids, kā izvēlēties lietotu auto drošāk, ir izmantojot tirgus platformu dalder.lv. Atšķirībā no visiem citiem sludinājumu portāliem Latvijā tajā iespējams identificēt katru lietotāju, jo katrs sludinājums automātiski savienots ar pārdevēja mājaslapu, kas organiski iekļaujas kopējā platformā. Tajā var lasīt arī atsauksmes: kāda bijusi citu pircēju sadarbības pieredze ar konkrēto tirgotāju.

Dalder.lv pieejams plašs auto katalogs un atrast var gan lietotus, gan jaunus auto. Pārdevēju profili pieder gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Reģistrējoties portālā, iespējams arī izveidot savu profilu, kas vienlaikus kalpos gan kā pircēja, gan pārdevēja vienotā mājaslapa. Izveidojot filtru pēc vēlamajiem auto parametriem, iespējams saņemt automātiskus paziņojumus, ja tiek ievietots jauns sludinājums, kas atbilst izvēlētajiem kritērijiem. Tādā veidā labākos lietotu auto piedāvājumus palaist garām būs neiespējami!

http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/



1258 02.11.21


Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив